19 en 20 december ’14 – De eerste lange dag.

21 december 2014 - Aadorp, Nederland

Hoi allemaal!

Het is 7 uur wanneer Thea’s iPhone ons met een vrolijk deuntje wekt. We gaan douchen en kleden ons aan. We kijken naar buiten en zien de regen met bakken tegelijk uit de lucht komen!

Na een kop thee doen we onze rugzakken op (ieders één voor en achter!), trekken de poncho’s er overheen en lopen naar het station. Met een beker koffie nestelen we ons in de trein. Om 8:45 rijden we richting Schiphol.  Om 10:00 uur zijn we er.

We checken in en geven onze grootste rugzakken af. We drinken nog een kop koffie en eten één van de door Thea meegenomen broodjes op. Om de tijd te doden wandelen we wat rond. Na 12:00 checken we in en installeren we ons op onze plekken. We vliegen met China Airlines rechtstreeks naar Bangkok (vlucht CI066). We vertrekken keurig op tijd. Boven het midden oosten hebben we veel turbulentie. Thea’s maag kan daar niet tegen en ze brengt wat tijd door op het toilet. Gelukkig wordt het snel weer rustig en kunnen we beiden nog een poos slapen.

Het is 1 uur snachts, Nederlandse tijd,  wanneer we in Bangkok landen. We zetten onze horloges op de plaatselijke tijd, 7:00 uur in de morgen. Vanaf nu lopen we 6 uur op de Nederlandse tijd voor.

We gaan naar de douane om onze visa te krijgen en halen onze rugzakken op. Dan even pinnen en een Simkaart kopen.

We nemen de bovengrondse metro naar de stad. Dat is zo’n 40 Km. Vanaf het eindstation nemen we een taxi naar het station.  Gelukkig kunnen we voor 10:00 onze kamer al in. Thea gaat nog een poosje slapen, en Harry pakt zijn rugzak uit en haalt water bij de seven-eleven.

Rond 12:00 wandelen we de stad in. We zitten dicht bij Kosan road. En daar moet je zijn toch in Bangkok. We scharrelen wat tussen markstalletjes door en genieten van de gezellige drukte om ons heen. Op een terras genieten we van vers fruit en verse kokosnoot.

Dan gaan we naar de Golden Mount. Inderdaad, een gouden tempel op een berg. Een half uurtje wandelen door het drukke verkeer in Bangok om daar te komen. Een oase van groen en rust. We kunnen daar een groot deel van Bangkok overzien, waaronder de bekende brug in de verte. We luiden veel klokken in de tempel en gaan naar de tempel in de top. Mensen nieten bakbiljetten aan een soort van waslijn. We kijken er uitgebreid rond. Dan lopen we terug naar ons hotel aan de Rambutty road, en gaan op een terras zitten voor het hotel.

Nu wordt het tijd om een massage te ondergaan. We laten ons een uur lang kneden en strijken. Heerlijk!

We zijn weer helemaal fit om verder te wandelen. Het is inmiddels 18:00 uur en donker. We eten wat bij een van de honderden restaurantjes die we tegen komen. Vervolgens bezoeken we een dienst in een tempel en lopen terug naar ons hotel. Daar zitten we nog een poosje op het terras. Net voordat we bijna in slaap vallen zoeken we onze kamer op en vallen direct in slaap.

Liefs,

Thea en Harry

PS: In Thailand zijn we bereikbaar op onze normale email adressen, op Whatsapp en de volgende telefoon nummers:

Thea:    +66 6 1745 7422

Harry:   +66 6 1743 8419

1. Jan:
    21 december 2014
    Wat fijn dat jullie heelhuids zijn aangekomen. Het zal daar ongetwijfeld heel wat aangenamer zijn dan hier.
    Geniet van de omgeving de geuren kleuren de drukte de rust.
  2. Mieke Harkema:
    22 december 2014
    Prachtig dat we jullie zo kunnen volgen,geniet ervan,en pas opjezelf en elkaar.
    Lieve Groetjes Mieke en Thye