Maandag 8 januari 2018 – Snorkelen

8 januari 2018 - Ko Mak, Thailand

Lieve familie en vrienden.

Ook deze morgen zijn we weer op tijd wakker. Harry schrijft het reisverhaal en Thea geniet in haar hangmat. Rond 8:30 lopen we naar het restaurant voor ons ontbijt. Thea haar muesli met vruchten en noten. Harry gaat vandaag voor het Amerikaanse ontbijt.
Na het ontbijt blijven we nog een poos in het restaurant hangen. Doordat het open is en aan zee ligt is het er heerlijk koel. Thea vult het verslag aan en we uploaden de foto’s. Thea maakt nog wat aanvullingen op eerdere verslagen en loopt alle fototitels langs om deze te corrigeren of aan te vullen.
Rond 12:00 uur pakken we onze rugzakken in en lopen naar het meest noordwestelijke puntje van het strand. Ook vandaag hebben we weer ruim een KM strand voor onszelf. We zijn hier naar toe gegaan om te snorkelen. Hier zijn namelijk rotsen in zee en daar is meestal meer onder water te zien dan aan het strand. We hebben waterschoenen meegenomen en onze duikbrillen met snorkels.
Onder water zien we visjes, zee-egels en zeekomkommers. Met de onderwater kamera maken we heel veel filmpjes. We zullen proberen deze ook in ons reisboek te zetten. Voor Thea is dit haar eerste snorkelervaring en ze vindt het best wel spannend. Ook het ademen door zo’n ding is even wennen en dat je zorgt dat de buis niet onder water komt. Ze geniet er erg van en vindt het voor herhaling vatbaar.
Ook op deze plek is het heerlijk vertoeven. We liggen in de schaduw en genieten van de rust, de natuur en het geluid van de zee.
We krijgen dorst en hopen een kokosnoot te kunnen plukken. Harry heeft de lange bamboestok in de struiken laten liggen bij de vorige ‘plukactie’ verderop en gaat deze halen. Het touw uit de rugzak gaat er weer aan en het lukt hem om 3 jonge kokosnoten uit de boom te krijgen. Ze zijn nog zo jong dat ze zelfs niet klotsen wanneer je er mee schudt, zo vol zitten ze. Ze zijn ook heel zacht en met het Zwitsers zakmes zijn ze zo open. Ze zijn heerlijk zoet. De melk is zo helder als water. Oh zo lekker!
Op het eind van de middag doen we onze kleren weer aan en lopen naar ‘The Chill’ om wat te eten. Na het eten lopen we via de supermarkt terug naar onze bungalow en gaan aan het strand zitten met ons drankje om de ondergaande zon met de mooie luchten te genieten. Het onweert in de verte en dat geeft prachtige luchtspiegelingen, die Thea met haar Iphone vastlegt. Als het te donker wordt, gaan we op het terras nagenieten met wat snacks en drankjes van wat we vandaag allemaal weer beleefd hebben. We gaan lekker voldaan op tijd naar bed.

Met lieve groet,

Thea en Harry