Zondag 7 januari 2018 – Alweer aan de studie.

7 januari 2018 - Ko Mak, Thailand

Hoi allemaal.

We zijn om 7:00 uur wakker en om 8:00 komen we onder de klamboe vandaan. De tussenliggende tijd hebben we gebruikt om onze meditaties te doen. Na een kleine opfrissing gaan we ontbijten. Beide gaan we vandaag weer voor de yoghurt, muesli, vruchten en noten. Dan zetten we onze strandstoelen aan zee en nestelen ons daar lekker in de schaduw onder het genot van een verkoelend windje.
Thea gaat het verslag vandaag inkloppen. Ze wil om 11:00 uur naar de massage, maar het is al ruim over twaalven wanneer we het verslag uploaden. Ja, alle details moeten er bij in!
Dan doen we onze rugzakken op en lopen het strand over naar het ‘Sky Beach Resort’ waar Thea eerder een hele goede massage heeft gehad. Het begint vloed te worden en we moeten ons best doen om onze rugzakken en de camera droog te houden.
Bij het ‘Sky Beach Resort’ gaan 2 dames ons onderhanden nemen onder een afdakje aan de rand van het strand. Zo als altijd schrikken ze even wanneer wij bloot op onze buik op de matras gaan liggen. De meesten gaan met kleren aan of in badkleding, maar het is zoveel fijner om niets aan te hebben.
We krijgen een geweldige massage! De dames zijn gemotiveerd en geconcentreerd en we voelen dat ze veel ervaring hebben. De massage is heel pittig, soms tegen de pijngrens aan. We genieten er van.
Na afloop gaan we naar het ‘Baan Chalai Resort’ waar we de eerste 10 nachten op Koh Mak geweest zijn. Hier bespreken we de massage, waarbij Thea een friet met een mango salade en Harry ondertussen zijn favoriete saté met versgemaakte pindasaus op peuzelt.
Dan lopen we door naar één van onze favoriete strandjes. We hebben weer een Km strand voor ons alleen. De zee is erg wild en er zit veel troep in het water, zoals zand, zeewier, schelpen maar ook veel afval. Het valt op, dat de kleine schelpjes zich aan alles vastzetten, zoals flessen/jes, schoenen, hout en allerlei plastic. Het lijkt wel of de zee al die rommel uitbraakt. Thea vindt nog een mooie ‘doopvontschelp’. Op de douane-app heeft Thea opgezocht, wat wel en niet mee mag. De ‘doopvontschelp’ mag mee gelukkig. Mag ze toch nog een paar trofeeën meenemen;-)
Aan het eind van de middag lopen we terug naar ons eigen ‘Monkey Island Resort’. We zitten bij het strand en zien het snel donker worden. Het is elke keer weer bijzonder om de zon in de zee te zien zakken of achter de rotsen te zien verdwijnen en de weerschijn in de zee te zien met al die prachtige lucht en waterspiegelingen.
Na een fikse douchebeurt lopen we de straat weer af op zoek naar een geschikte plek om te eten. Het wordt vandaag de ‘Food Garden’ nog een keer. We genieten beide van een flinke spies met kip, groente en fruit.
Op de terugweg nog even langs het supermarktje voor een drankje en een snackje en dan zitten we weer te genieten op ons terras. Op de achtergrond het geluid van de zee, de zangcycade’s en de roepende gekko’s.
Het was weer een heerlijke dag.

Liefs,

Thea en Harry

1. Jan W:
    8 januari 2018
    Wat leuk Harry & Thea dat jullie zo geniet van al die massage kun je straks weer mooi gebruiken in de praktijk als jullie weer in Nederland zijn.

Warme groet van mij.